lördag 9 juni 2012

Nu kom värmen - i dubbel bemärkelse

för idag köpte vi en gasolkamin till vår glasveranda. Hittills har det varit klent med värme utomhus och då blir det kallt inne i verandan också eftersom den inte är så isolerad. Vi bestämde oss därför för att köpa den här stora kaminen. Och idag har det varit varmt här hos oss (utomhus), hör och häpna!  Knappast regnat alls och sol långa stunder. Temperaturen över 20 grader PLUS:-)

Det var i så fall värt tusenlapparna - om det nu är så att sommarvärmen kommer och kaminen får stå oanvänd till hösten;-)

Fotbolls-VM är igång. Fler än jag som inte kollar på det.......?

4 kommentarer:

  1. Det är som om man tar med paraply, då regnar det inte. ...Och jag tittar inte på fotbollen.Tar hellre en promenad i naturen :)

    SvaraRadera
  2. Vi har också haft varmt och skönt idag! Det är mycket uppskattat kan jag tala om:) Hoppas, hoppas att det fortsätter!!!
    Kram.

    SvaraRadera
  3. Hej Ulla! När Mr i huset kom hem med en gasol kamin tyckte jag den var så klumpig o ful! nu älskar jag den..vi sitter från April - nov o kaminen värmer så gott må du tro!! utan den ginge det inte! ha en fin Söndag< kram

    SvaraRadera
  4. Va skönt med värme..men e de inte EM?? :)
    å missa nu inte,,,,,,

    B
    L
    O
    G
    G
    P
    A
    R
    T
    Y
    T

    fortsätter,,,,
    redan 80fina bloggar med :)
    VÄLKOMMEN
    Håkan

    SvaraRadera

tack för din kommentar, hälsar Ulla