fredag 22 juni 2012

Midsommarafton i bilder

Midsommarlunch med sillbuffé och varmrätt på ett värdshus med mamma och maken

Efter en tur med bilen hamnade vi på det här stället och tog en glass och kollade på midsommarstången
Lite konstig midsommarstång tycker jag, inga kransar utan buketter som hänger ner...
Väl hemma igen började det regna och jag fick stå ute under segeltaket och grilla
Vår egen mini-midsommarstång tar vi alltid fram


Kvällsmat på vår glasveranda....

 som avslutades med både jordgubbar och smultron. De senare köpte vi i en gårdsbutik på vägen hem. Ni vet en sån där liten bod där det ligger fullt med fräscha grönsaker och frukt som man själv får plocka till sig. Pengarna lägger man i en stor mjölkkruka. Jag tror de flesta är ärliga och betalar för sig. Här i denna boden är det ekologiskt odlade varor. Smultron och jordgubbar är en härlig sommar-combo:-) 

En fin och lugn midsommarafton precis som vi vill ha det. När mamma åkt hem la jag mig på soffan ute i glasverandan (min favoritplats) och fortsatte läsa i min deckare "Det fjärde offret" av Mari Jungsted. Maken kollar på foooooootboooool.

6 kommentarer:

  1. VILKA HÄRLIGA BILDER, HA EN FORTSATT SKÖN MIDSOMMARHELG, KRAM

    SvaraRadera
  2. Åh smultron och jordgubbar! det är midsommar, nej det är hela sommaren!

    Verkar som en trevlig midsommar i lagom tempo :)

    Hoppas du får en bra vecka!

    Kram Ann-Louise

    SvaraRadera
  3. Här var det också lugnt...

    SvaraRadera
  4. Smultron - vilken lyx! :)Trevligt att äta på värdshus är det ju alltid och det ser dessutom ut att var ett mysigt sådant. Somrigt och fint:)
    Kram!

    SvaraRadera
  5. Hej! trevligt ni hade Ulla! din mamma ser så pigg ut och vad roligt att hon orkar vara med!kram Jessica

    SvaraRadera
  6. Jag tycker att det låter som en alldeles underbar midsommar.Vår midsommar var också lugn och regnig. Desto bättre mår man på midsommardagen! :-)
    Kram!

    SvaraRadera

tack för din kommentar, hälsar Ulla