måndag 18 juni 2012

Hotad

åter igen läser jag i tidningen om en person som blivit hotad på grund av sin sexuella läggning. I Sverige. År 2012.

Vad är det med oss människor som inte kan acceptera olika? Eller låta var och en få vara precis det som de är? På vilket sätt hotar det mig att en person är homosexuell? Inte det minsta. Jag kunde inte bry mig mindre. För mig är det hur en människa är, inte vad, som är viktigt. En skitstövel är en skitstövel oavsett religion, kön, läggning, ras eller vad man nu kan hitta på att "facka in" folk i!

Och en god människa, är en god människa oavsett "fack". Hur svårt kan det vara....?

6 kommentarer:

  1. Det finns så mycke sjuka människor!!man blir så arg o ledsen..ett leende eller en klapp på axeln,är sällsynt numera tyvärr! jag försöker i af..kram Jessica

    SvaraRadera
  2. Ja du har helt rätt. Jag önskar att de som beter sig så illa kunde lägga sin energi på saker som verkligen är hemskt och upprörande som t.ex pedofiler, som för övrigt ska utrotas från jorden tycker jag.

    Trevlig måndag!

    Kram Ann-Louise

    SvaraRadera
  3. Känner en del homosexuella och de är alla kvalitetsmänniskor. Underbara goa mjuka killar som inte skulle starta varken slagsmål eller gängkrig.
    Fy för månniskor utan tolerans för att vi kan vara olika men bra ändå!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Precis så känner jag! Vi är alla lika oavsett läggning, hudfärg eller åsikt!Så är det bara!!!
    Kram!

    SvaraRadera
  5. Man behöver inte hålla med alla, man behöver inte tycka om det de gör, man behöver inte gilla deras livsstil. Men man bör bemöta alla människor respektfullt.....

    SvaraRadera

tack för din kommentar, hälsar Ulla