måndag 30 juli 2012

Än är sommaren inte slut!

även om det kan kännas så när det är kallt och regnigt. Som det varit hos oss idag. Vädret har dock varit perfekt för den stora källarröjning som jag, under snart ett ett års tid,  försökt övertala min käre make att genomföra. Idag blev det i alla fall av. Vi har röjt, rensat och slängt. Egentligen borde jag nog lagt ut en del av det på Blocket men jag är inte så bra på det där med att sälja mina prylar, det blir liksom inte av och sen åker det till miljöstationen. Däremot köper jag själv gärna loppis.
Vi är inte klara ännu, finns mer att göra. Men två stora lass blev det i alla fall. Jag älskar verkligen att rensa i röran!!

Har köpt färg idag, ska måla om vårt köksbord. Valde en ganska mörk grå färg, hoppas det blir bra. Tycker om att ha grått i inredning. Det känns inte så "kallt" som vitt, och det mesta passar till grått.

Ser Owe Thörnqvist på tv.n framför mig, han är med på Lotta på Liseberg - still going strong! Jag gillar att lyssna på trubadurer som skriver långa berättelser till musik som exempelvis Owe, Cornelis Wreeswijk, Evert Taube och Lars Winnerbäck.

Så här såg det ut för en timme sedan när jag tittade ut.

2 kommentarer:

  1. Mycket regn har det varit denna sommar, men visst finns det aktiviteter för alla väder....

    SvaraRadera
  2. Hejsan jag tittade också på Lotta Engbergs program. Inte Kan man tro
    att Owe är över 80 år.vilken kille.
    Men vad i helsicke hade Nanne på sig,ja hon får väl ha vad hon vill men.
    I kväll får vi gnälla över tanterna på Skansen.
    Vilken fin bild du tagit på träden,ängen och de mörka molnen,superbra

    SvaraRadera

tack för din kommentar, hälsar Ulla