tisdag 31 juli 2012

Boktips och fotobok

Kan rekommendera Anders de la Mottes böcker "Geim" och "Buzz"! Geim         Buzz
Lättlästa och spännande trots att de är skrivna lite åt "talspråkshållet" med en hel del svengelska och slanguttryck.

Idag har jag målat bordet första gången, en strykning till blir det i morgon. Det blir fint. Bild kommer när det är klart så får ni själva avgöra vad ni tycker.

Fick ett erbjudande från ett "foto-företag" om att skapa en 100 sidig A4 stor fotobok till ett mycket lågt pris. Jag nappade direkt för jag kände att det kunde bli en fin bok om vår Frankrikeresa. Är så nyfiken på hur den ser ut när den blir klar.

Här kommer några fler bilder från Frankrike och som finns med i min fotobok, håll tillgodo:-)

Franska kundvagnar lite roligare än svenska:-)

Tände ljus för pappa och svärmor när jag besökte den vackra kyrkan i Le Crotoy

Vännen K spelar "finns i sjön" med mina barnbarn

Rocka-vinge med kapris och smör

Uppäten rocka-vinge

Vad äter man i Frankrike om inte musslor, så klart vännen K ville prova.

Försöker sola i stormen

Vackert silverhalsband som jag köpte i Le Crotoy

Här kan man sitta och filosofera med en underbar utsikt

1 kommentar:

  1. Åhh Frankrike!!
    Jag och mannen har redan planerat nästa sommar. Då blir det en tur till Frankrike, vi har aldrig varit där innan. Mannen längtar till Normandie och jag till Paris. Kanske har du några tips!
    Hoppas du fick mitt mail om gellyn!
    hälsningar Sara

    SvaraRadera

tack för din kommentar, hälsar Ulla