tisdag 10 juli 2012

Semester

har jag nu:-) I drygt fyra veckor är jag ledig, behöver inte kolla på klockan, inte ställa den på väckning och inte kolla jobbmejl. Att inte ständigt vara inbokad är ledighet för mig. Jag gillar verkligen mitt nya jobb, betydligt bättre än mitt gamla, men det är ändå viktigt att ta en paus och göra helt andra saker.

Jag har en bra chef som säger att jag ska stänga av jobbmobilen när jag är ledig. Tyvärr är det inte alla chefer som tänker så. De säger det kanske inte högt, men de förväntar sig ändå att man ska ha koll fast man är ledig. Detta med att ständigt vara tillgänglig skapar stress och ska man ha semester från jobbet då ska man koppla bort jobbmobil och mejl också. Så tror jag.

bilden är inte tagen i år, men den skapar känsla av ledighet:-)
Vad ska du göra på din semester? 

4 kommentarer:

  1. Det låter mycket härligt! Jag längtar till min semester. Ingen klocka som ringer på morgonen. Inget jag måste avbryta för jag ska på jobbet. Ja fy vad det kommer att bli bra!

    Kram Ann-Louise

    SvaraRadera
  2. Vad härligt det låter, semester...... Jag ser fram emot min i september!
    Men du, det här med att vara nårbar på semestern, undrar om det inte nått sin kulmen. Jag ser tendenser både hos våra egna och hos dem som ringer att har man semester så har man. Förr var det inte ovanligt att man skulle ringa mobilen i alla fall eller att kunden i telefonen krävde att bli kopplad till säljaren. Så verkar det inte vara längre. Men det kanske är rent tillfälligt, ett önsketänkande från mig. Jag själv hade två veckor nyligen med jobb inbakat i min semester. Så blir det INTE i september!
    Kramar
    Mia

    SvaraRadera
  3. Vad jag gör på min semester..... Jag njuter :) Trodde jag skulle sola och bada, en det är lite svårt med vädret just nu, så jag roar mig med att städa och rensa i garderober, skåp och på kattvindarna. Och faktum är att jag njuter! Att ha tiden och lusten till det. Börjar dessutom varja morgon med en promenad tillsammans med maken och bara det är väl en skön semester! Ha det riktigt gott Ulla - Kram från Östergötland!

    SvaraRadera
  4. Du har helt rätt , på semestern ska man inte ens tänka på jobbet. Och helst ska man åka bort som ni har gjort, annars får man bara passa upp på andra semesterfirare ;D

    SvaraRadera

tack för din kommentar, hälsar Ulla