söndag 19 augusti 2012

Bär på en fåtölj

gjorde vikttest på itrim.se nyss. Resultatet var att jag går runt och bär på en fåtölj. Så himla onödigt kan man tycka. Men å andra sidan har jag gjort av med 2.8 kg på två veckor och har kommit igång med konditions- och styrketräningen. Min tanke är att jag ska sätta ner den där fåtöljen, så att någon får chansen att sitta i den:-)

Jag tycker det funkar bra med Viktväktarna. I fredags blev vi bjudna på en trerättersmiddag efter jobbet. Jag åt både förrätt och huvudrätt och bad om att få enbart frukt istället för efterrätten. Ingen uppoffring från min sida, jag är inte så förtjust i vit choklad ändå. En del undrar över den "konstiga maten" man äter i Viktväktarna.  Jag brukar förklara att man inte äter konstig mat, det är det som är det fina. Och att man får äta allting, bara inte alltid. Däremot måste man hålla koll på vad man stoppar i sig, men det är inte heller någon uppoffring. Jag vill ju går ner i vikt! Och jag har slutat tro att kilona ramlar av sig själv.


Idag har vår fina glasveranda varit med i ett "hemma-hos-reportage". Ska bli spännande att se det i tryck! Många fina bilder blev det, ska visa dem här så snart jag får tid. Nu är det dags att packa väskan för ett par dagar i Stockholm med mina kollegor från hela Sverige.

En av bilderna (på mitt planteringsbord)

4 kommentarer:

  1. Nej kilona ramlar inte av sig själva...Vad kul att vara med i ett inredningsreportage! tala om där det kommer in i tidningen!
    Kram:)

    SvaraRadera
  2. Ja, man måste vara envis när man vill banta bort fåtöljer. Men du har ju startat bra.

    SvaraRadera
  3. Det är hur svårt som helst att gå ner i vikt tycker jag. Har nu varit 1 vecka på Masesgården hälsohem och tagit med mig hem några ideer för nytigare liv. Får se hur länge jag kan hålla mig med endast nyttigheter.. :)

    SvaraRadera
  4. Oj vad spännande med ett hemma hos repotage! Skickar även all pepping jag kan vad det gäller att bli av med fåtöljen, synd det inte går att lägga ut den på blocket ;)
    Är nyfiken på hur det går med gellyn, jag mailar dig!

    SvaraRadera

tack för din kommentar, hälsar Ulla