onsdag 15 augusti 2012

I en svacka

mentalt är jag just nu. Jobbat tre dagar efter semestern. Intensivt och stressigt. Tuffa tidsgränser för rapporter. Och jag känner mig bara såååå nyyyyy på jobbet!

Jag vill kunna allt nu! Jag vill veta svaret när någon frågar istället för att själv behöva jaga runt för att få veta. Jag vill vara cool, smart och effektiv.

Tror jag hamnade i någon slags chock efter semestern:-). Jag har verkligen kopplat bort jobbet under tiden jag var ledig. Tänkte nog inte ens på att jag jobbat så kort tid på mitt nya jobb, började ju i slutet av april, så det blir bara 2,5 månad.

Varför i hela friden tror jag då att jag ska kunna allt redan nu...........?? Kanske om jag bytt företag och inte arbetsuppgifter. Kanske om jag haft en yrkesspecifik utbildning och bytt inom den grenen. Då KANSKE jag hade varit på banan efter så kort tid. Men jag har bytt bransch OCH arbetsuppgifter.

Som ni märker finns det trots allt en del i min hjärna som har lite sunt tänkande när den "duktiga flickan" kryper fram. Hoppas att den delen ska ta mer plats från och med nu.

Har varit i väg på två-dagars möte med mina båda närmaste kollegor. Vi lånade den ena kollegans sommarstuga och jobbade hela dagen och kvällen igår och fortsatte idag. Kanske inte märkligt att jag är lite mör....och börjar tvivla på mig själv. Blir nog så när man blir trött och hjärnan är överfull.

När vi skulle köra hem skulle jag svänga in på en parkeringsficka utmed vägen, eftersom min kollega skulle uträtta ett ärende. Precis när jag svängde in så hördes en kraftig knall från en explosion. En dam rusade ut ur en affär och undrade vad som hänt. Och jag for ur bilen. PUNKA!! Jag hade kört för nära trottoarstenen som, just där parkeringsfickan började, var vass som en kniv. Den skar rakt in i framdäcket som exploderade. Där stod vi.

Ringde min man för att kolla om reservhjulet var ok. Kollegan ringde en kompis och fick goda råd. Sen satte vi igång. Släpade ut reservdäck och verktyg. Men vi fick inte loss bultarna. Men visst finns det änglar. En man från byn, en lite speciell person, körde förbi och stannade genast. Han sa -Detta fixar jag. Hämtade fler verktyg och snart var däcket bytt. Självklart fick han en slant för besväret och vi kunde köra de 10 milen hem, bara en timme försenade:-)

6 kommentarer:

  1. heja dej Ulla! väl ur en svacka, känner man sig ofta mer tacksam än innan :) Du är grym och snart kommer du känna dig sån också!

    SvaraRadera
  2. tack för peppingen Titti! Du är grym du me. KRAM

    SvaraRadera
  3. Normalt att känna så, du är snart igång! Bättre med långsamt lärande som fastnar än korvstoppning;)
    Kram på dig!

    SvaraRadera
  4. Det är inte lätt när man byter jobb inte ens när man kan jobbet, mycket nya intryck tröttar. Du är snart på banan igen ska du se :)

    SvaraRadera
  5. Det är ju så mentalt uttröttande att lära sig ett nytt jobb. Jag förstår att du är trött. Glöm inte att vila nu.
    Kram!

    SvaraRadera
  6. Vilken början! Men du kommer snart in i det ska du se! Hoppas helgen blir återhämtning och att du kan koppla av!

    SvaraRadera

tack för din kommentar, hälsar Ulla