söndag 5 augusti 2012

Så var det gjort

som jag skrev i förra inlägget är det dags att sluta gnälla och ta nya tag. Alltså har jag skrivit in mig hos Viktväktarna idag. En metod som jag vet fungerar för mig, som provat lite av varje utan resultat. Har varit medlem där tidigare och gått ner i vikt. Då var jag inte så flitig att delta i lektionerna eftersom jag inte tyckte de gav mig så mycket. Men konsulenten jag träffade på idag känns som jag vill lyssna mer på. Hon, precis som alla som jobbar för Viktväktarna, har varit överviktig. Hon verkar vara en härlig coach, precis vad jag behöver. Vi fick se gamla bilder på henne och hon var rejält överviktig då. Precis som jag är nu. Hon har gått ner till "normalvikt". Det ska jag också göra. För det har jag bestämt. För min egen skull.Det får ta den tid det tar, men nu är jag på väg:-)

Fisksoppa i Frankrike
 PS. Jag kommer inte att skriva så mycket om min viktminskningsresa på denna bloggen, så den som vill läsa om det får följa min andra blogg. Återkommer om det när jag satt igång den igen. DS.

7 kommentarer:

  1. Lycka till! Tror du är motiverad upp till tänderna denna gång :)

    Kram Ann-Louise

    SvaraRadera
  2. Inte för att jag kan se att du skulle vara överviktig:) men LYCKA TILL!
    Kram.

    SvaraRadera
  3. Lycka till Ulla! varm kram Jessica

    SvaraRadera
  4. Vad bra. Det är ju alltid lättare när man vet vad som fungerar för en. Det är så olika för olika människor. Jag gick också ner med hjälp av viktväktarna. Nu äter jag så som jag tipsade dig om när jag gått upp några kilon (som denna sommaren). Lycka till!
    Kram!

    SvaraRadera

tack för din kommentar, hälsar Ulla