tisdag 7 augusti 2012

Dove´s Real beauty campain vs Victoria´s secret

Nu har jag börjat skriva på min andra blogg igen, titta gärna in där ibland och strö peppande ord över mig:-) Resan mot ett lägre BMI. Har lagt den som en länk högt upp till vänster i denna bloggen. Får inte till det så snyggt men den funkar i alla fall.

Hade tänkt ta mig en tur på cykeln idag men vädret här har varit bedrövligt. Kallt och regn, bitvis riktiga skyfall. Och jag måste erkänna att då sitter jag hellre på glasverandan och läser en deckare, just nu Paganinikontraktet, istället för att ge mig ut på cykeln.

Den här bilden såg jag på Facebook idag. Jag tycker det är jättebra att Dove står upp för att alla modeller inte ska vara skinn och ben och mot det sjuka ideal som råder i modevärden idag. För det är sjukt att tvinga unga tjejer att banta ner sig till "ingenting" för att de ska få jobb som modeller. Och att få oss andra att tro att man måste se ut så för att kläderna ska sitta snyggt.

Tycker dock att Doves kampanj hade vunnit på att ha med en naturligt smal (mager) person och en som är lite mulligare på bilden. Att kunna älska sin kropp är viktigt för alla, oavsett hur man ser ut, enligt mig. Det finns mängder av människor som är smala/magra av naturliga skäl. Vissa av dem kämpar för att gå upp i vikt utan att lyckas. Så tack Dove för att ni tar upp kampen mot sjuka ideal men fixa till kampanjen så att alla kroppsvarianter finns med, då blir jag helnöjd!

3 kommentarer:

  1. Jag tycker att Dove-tjejerna är mycket finare. De andra är kusligt smala.
    <3

    SvaraRadera
  2. Håller med föregående:)
    Fram för mer normala ideal!
    :)

    SvaraRadera
  3. Ja, tänk att det än idag ska vara så svårt att acceptera både män och kvinnor som de är. Att vårt värde inte sitter i de där siffrorna på vågen. Att trivas i sin kropp och känna sig vacker oavsett storlek. Att respektera varandra och behandla varandra lika oavsett hur vi ser ut. Vi har en bra bit kvar där. Tyvärr.

    Kram Lotta

    SvaraRadera

tack för din kommentar, hälsar Ulla