måndag 27 juni 2011

En vacker skrivbok

jag har alltid facinerats av böcker. Både böcker med text i och böcker med tomma blad. Min man har aldrig förstått vad jag ska med alla skrivböcker till. -Jag ska ha dem att skriva i förstås, säger jag och köper en till. Det händer att jag skriver i dem, men lika ofta har jag bara dem för att jag tycker de är fina.

Den allra finaste jag äger är den som jag köpte i Paris för någon vecka sedan. Den är återvunnen av gamla räkenskapsböcker - både pappret och läderpärmen. Tänk vilken historia den har! Det fanns flera olika modeller av böcker till salu, alla handgjorda - mycket fina hantverk. Jag betalade ganska många Euro för min bok, men den är värd varenda slant. Nu ligger den och pryder min sekretär och jag blir glad varje gång jag ser den.

Så här nöjd blev säljaren och köparen
Av en sådan här bok är min bok skapad

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

tack för din kommentar, hälsar Ulla