torsdag 30 juni 2011

Lund tur och retur

har jag hunnit med idag. Fast en stund trodde jag nästan att resan inte skulle bli av. För när jag kom ner till stationen och skulle åka så står det "tåget inställt" om just mitt X2000 tåg på informationstavlan. Ojdå. Gick in på biljettkontoret och frågade dem -hur gör jag nu? Fick svaret att ett Öresundståg skulle gå 5 minuter senare än mitt X2000 skulle gått. Och att de skulle byta biljett åt mig. Bad om första klass, fick det. Bra service, eller hur!

Kom fram till Lund ca 10 minuter senare än vad som var tänkt men min värd stod på stationen i Lund och väntade på mig. Tur att det finns sms.

Efter ett par timmars givande möte, fullproppad med bra information, fick jag skjuts tillbaka till stationen. Där passade jag på att äta lunch i lugn och ro innan tåget gick hem. Det blev supergod thai-mat. Köpte två deckare i Pressbyrån, bra sommarläsning.

Måste sätta mig och skriva rent mina anteckningar från mötet, så jag kan sortera lite i hjärnkontoret. Så tacksamt att jobba i en bransch där kollegor i andra företag gärna delar med sig av sin klokskap.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

tack för din kommentar, hälsar Ulla