torsdag 23 juni 2011

Prutat och klart

har varit och beställt nya glasögon idag eftersom mina nuvarande har blivit repiga i glaset. Det finns en ny glasögonbutik/optiker i min närmaste stad. Där kostar glasögonen ca 25% mot den dyraste butiken. Så stor skillnad är det faktiskt inte i kvalitet! Mina nuvarande glasögon kostade ca 9000 kr för tre år sedan. Har fått besöka optikern minst tre gånger för att fixa bågen som gått sönder.

Säkerligen är produktionen av glasögonbågar och glas förlag till Asien i den billigare butiken. Men jag tror personligen att även den dyra butiken beställer därifrån.

Valde ett par lite mer markerade bågar denna gången, tycker de är rätt tuffa faktiskt men det lär väl ta ett tag innan jag vänjer mig. Det fanns en kamera i butiken så jag kunde ta en bild för att se hur jag "tog mig ut". Är man närsynt som jag så får man stå väldigt nära spegeln och kolla hur bågen ser ut, och det är inte samma sak som att se dem på lite håll. När bilden var tagen kunde jag även mejla till mig själv. Så här blev det. Fina eller hur;-)

2 kommentarer:

  1. Snyggt! Du passar bra i de markerade också. Ger ditt ansikte mer karaktär.

    SvaraRadera
  2. Tack!! Det är ju alltid lite svårt att välja bland alla bågar men jag brukar vilja ha något som är helt annorlunda mot vad jag hade innan så det märks att man bytt.

    SvaraRadera

tack för din kommentar, hälsar Ulla