torsdag 2 juni 2011

Tji fick jag

i eftermiddags åkte mamma och jag till en jättemysig blomsteraffär/plantskola några mil från där vi bor. Vi skulle införskaffa oss varsin tomatplanta, hade vi tänkt.  Det fanns många olika sorter att välja på. Mamma köpte en vanlig röd stor sort. Jag hittade en blåsvart cocktailtomat, som jag tyckte lät spännande så den köpte jag.

När mamma åkt hem tänkte jag leta fram en kruka för att plantera min tomat. Då upptäckte jag att det stod "orange tomat" på etiketten. Tänkte att vi nog blandat ihop våra blompåsar så jag fått mammas och hon min så jag ringde henne för att kolla. Nej, hon hade fått rätt.

Vilket betyder att någon hade satt en vanlig tomatplanta bland de blåsvarta cocktailtomaterna. Och jag som bara tog för givet att alla var av samma sort. Så jag får väl åka dit en annan dag och köpa en ny. Hoppas vi får en stor skörd med fina orange tomater i alla fall, det ser lovande ut med många blommor:-).


Har ställt ut mitt lagerträd idag, det brukar stå inomhus på vintern.


Har flyttat smulbären (korsning mellan smultron och jordgubbar) till en soligare plats. Så nu väntar vi bara på att solen ska komma tillbaka igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

tack för din kommentar, hälsar Ulla