tisdag 7 juni 2011

Vet du någon mer än jag

som skulle byta en flaska vin mot sex nyvärpta ägg...? Var på InnerWheels årsmöte ikväll och som vanligt hade vi ett lotteri med en vinst som en medlem skänkt.

Jag vinner sällan men de få gånger jag vinner så är vinsten alltid vin. Eftersom jag inte dricker vin så brukar jag ge bort vinsten till någon som har bättre nytta av den. Idag vann jag första pris. En flaska vin - förstås:-).

Eftersom vi var hemma hos en av våra medlemmar som bor på landet och som har höns, så hade hon bestämt sig för att skänka en extravinst som var sex nyvärpta ägg. Raskt som attan bytte jag mitt förstapris mot andrapriset och har nu en låda ägg i kylskåpet.

Hon som vann "mitt" vin tyckte det var ett bra byte. En win-win-historia, eller hur:-)

1 kommentar:

tack för din kommentar, hälsar Ulla