onsdag 15 juni 2011

Tre pack-coacher

en och annan som läst några av mina tidigare blogginlägg vet att jag avskyr att packa, men gillar att resa. Får alltid lite små-ångest när det är dags att packa eftersom jag inte kan bestämma vad jag ska ta med mig. Det brukar sluta med en jätteväska fylld med saker som jag inte använder men som saknar sådant som jag borde haft med mig:-(.

Ikväll var jag ute med tre goda vänner och åt middag och klagade då min "pack-nöd" inför Parisresan. De trodde jag var knäpp när jag berättade om allt jag hade tänkt ta med mig. Alla tre är den där typen av person som bara lite käckt slänger ner det nödvändigaste i en liten bag och som ändå ser eleganta och fräscha ut. Dock höll en av dem faktiskt med mig om att det inte räcker med bara ett par skor i fyra dagar.

Eftersom de verkligen är goda vänner och verkar vara proffs på det här med lätt bagage så beslöt jag mig för att lyssna på deras råd. Penna åkte fram och ett gammalt kvitto. På det skrev de sedan ner vad jag får ta med mig. Försökte köra lite förhandling, men de var stentuffa:-). Om jag protesterade att ett linne var för lite, så strök de en top istället. De ville till och med veta vad jag skulle ha på mig på resan så jag inte tänker fuska och klä mig i lager på lager så jag har ett par tajts under långbyxorna och kjol ovanpå det, som jag var inne på att göra. He he!

En av dem hotade med att ringa min käre make för att tala om att jag har fått en lista och att jag ska hålla mig till den. Det behöver hon inte göra för han läser min blogg:-).

Listan är pytteliten, verkligen yttepytteliten, i mina ögon, se själva! Men det känns ändå bra på något sätt att de styrt upp det hela. Tack kära vänner för hjälpen! That´s what friends ar for.....


min packlista

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

tack för din kommentar, hälsar Ulla