söndag 14 oktober 2012

Drömmer lite....


om att byta ut vår soffa i vardagsrummet. Det är en sådan där stor och djup soffa med "schäslong". Vill istället ha två sådana här härliga öronlappsfåtöljer med fotpallar och en vanlig tresitssoffa.

Vår yngsta dotter har gjort i ordning ett av rummen i sitt hus till "bibliotek". De har två öronlappsfåtöljer där mitt framför brasan och bokyllor fulla med böcker, det är så mysigt!

STRANDMON Öronlappsfåtölj IKEA Du kan verkligen koppla av och njuta eftersom den höga ryggen på den här fåtöljen ger din nacke extra stöd.
Strandmon, öronlappsfåtölj från IKEA .
  
De senaste dagarna har det bara regnat och regnat här. Termometern visar på sådär 5 grader, så nu är hösten verkligen här. Några mornar under veckan har det till och med varit minusgrader så jag har varit tvungen att skrapa rutorna på bilen. Men vinter, det hoppas jag inte det är än i alla fall.

Ikväll kollade jag på österrikaren som hoppade fallskärm från 3,9 mil uppe i luften. Vilken galen idé!! Kunde ändå inte låta bli att titta, och hoppades verkligen att han skulle klara det. Hela resan upp, som tog sisådär  2,5 timme, och färden ner kunde man kolla på i direktsändning på nätet. Otroligt! Jag kollade bara strax innan han hoppade och när han landade. Tydligen hade han en hastighet av 1100 km/timmen den första sträckan. Ja, jag säger det igen - vilken galen idé! Hur kommer man på något sådant.....

bild från Aftonbladet.se

8 kommentarer:

  1. Ja galen var nog det rätta ordet. Eller kemisk obalans i hjärnan? men han klarade det....usch för att utsätta sig för något sådant. Och de anhöriga,så oroliga de måste ha varit!

    Ser att du också har fallit för den fåtölj som jag har på min önskelista:)Få se i vems blogg den dyker upp först. Din skulle jag gissa:)

    Kramar!

    SvaraRadera
  2. Precis så har jag det, två underbara fåtöljer med fotpall och bokhyllor med massor av intressanta böcker av alla slag. Det är lycka!
    Såg på tips från min son, Felix otroliga hopp. Jag skrev också om det på bloggen ikväll.//M

    SvaraRadera
  3. Kollade också på det där hoppet! Även om det var galet, kan jag tänka mig in i att det måste varit en alldeles märklig känsla att genomföra det där hoppet!!
    Ha en härlig start på veckan!
    Kram Helen

    SvaraRadera
  4. Får inte öronlappen plats någon annanstans? Gillade din beskrivning av soffan också, schäslong, en riktig långliggare....

    SvaraRadera
  5. Men herregud! Jag får svindel bara av att läsa om det hoppet. Läskigt. Öronlappsfåtöljer är så mysiga!
    Kram!

    SvaraRadera
  6. Fåtöljen är superfin! En sådan skulle jag också kunna tänka mig flera gånger om!! Hur har det förresten gått med gellyn???

    SvaraRadera
  7. Min son har följt detta med stort intresse. Hoppet alltså. Själv tycker jag att han kunde ha suttit i en öronlappsfåtölj, så hoppet hade blivit lite bekvämare. Tänk när han landat och han hade borstat av byxbenen lite nonchalant och sen rest sig ur fåtöljen.Det hade varit klass. Men fallskärmshoppare har ingen stil nuförtiden.

    SvaraRadera
  8. Gud va snygg den där Ikea fåtöljen är, den tycker jag du ska satsa på låter som det kan bli jättemysigt och mer bekvämt ;)

    Kram Ullis

    SvaraRadera

tack för din kommentar, hälsar Ulla