fredag 5 oktober 2012

Humor är viktigt


Är dunderförkyld igen för andra gången på tre veckor.  Hostar och snorar och bor i en bubbla. Antar att jag jobbat för mycket och vilat för lite så mitt immunförsvar inte fått en chans att repa sig heller.

Tror att flygturen hem satte igång det hela denna gången. Dels för att det är en sådan tryckskillnad och om man redan är lite svullen i exvis bihålor och öron så förvärras den känslan när man flyger, åtminstone när man landar. Sen är det luftkonditioneringen. Inte en chans att andas frisk luft på flera timmar utan man sitter i ett slutet system där alla baciller far runt, runt, runt. Inte konstigt då om man blir förkyld.

Försöker ta det med en klackspark (med humör, dock inte med humor) men det går rätt dåligt. Känner mig rätt låg i sinnet. Det tar så mycket energi dessa eviga förkylningar och jag hinner inte fylla på med så mycket mellan varven. Orkar knappt med mig själv, än mindre med andra:-(

Någon som har en dunderkur mot förkylning som samtidigt piggar upp....?

4 kommentarer:

  1. Stackars dig som är förkyld:( Ngn dunderkur vet jag inte men C- vitamin hjälper till lite iaf, att dricka mycket,vila, se filmer som du tycker om.
    Apropå ditt förra inlägg har jag också tänkt på det varför ska kvinnan gömma sig..det är samma med barn som blir mobbade i skolan så får de byta skola istället för att skolan tar tag i saken ordentligt.

    Krya nu på dig ordentligt!

    Vänliga Hälsningar Nina

    SvaraRadera
  2. Jag "vet" att Echinaca droppar hjälper och lindrar. Te med honung piggar ju upp....och sen är det väl bara att vila och pyssla om sig lite mer än vanligt. //M

    SvaraRadera
  3. tack för era hälsningar och tips!!

    SvaraRadera

tack för din kommentar, hälsar Ulla