lördag 6 oktober 2012

Vattenrökmaskin


För ca en och en halv månad sedan var jag i en underbar trädgårdsbutik några mil härifrån. De har jättefina plantor, krukväxter och prylar och ting. Skulle nog kunna köpa det mesta i den butiken:-)

Där såg jag en rök-maskin. Det är en liten dosa som man lägger i vattnet och som bryter sönder vattendropparna så en fin dimma (rök) uppstår.

Den stod och pyste ut rök (vattendimma) så trolskt att jag blev helt betagen. Resonerade med mig själv, men det blev inget köp då. Har gått och funderat på den från och till. Tänkt att den skulle bli så fin att ha i mitt gjutjärnsfågelbad.

Idag slog jag till, nu är den igång på verandan vid vår entré. Precis så fin som jag hade tänkt mig.

Eller hur:-)

5 kommentarer:

  1. Det visste jag inte ens fanns. Man lär sig nå't nytt varje dag. Ser ju jättefin ut på bilden.
    Ulf

    SvaraRadera
  2. Härligt, då är det inget impulsköp. Om jag vet att jag kommer att ångra mig om jag inte slår till, då köper jag :)

    SvaraRadera
  3. Men vad fint!! Har aldrig sett eller hört talas om en sådan tingest:)
    Och vilket fint fågelbad!!! Var har du hittat det?
    Kram.

    SvaraRadera
  4. Oj, vilken rolig liten sak! Förstår att du känner dej nöjd med det köpet. Särskilt då du inte kunnat få det ur tankarna!
    Kram Helen

    SvaraRadera

tack för din kommentar, hälsar Ulla