onsdag 24 oktober 2012

Slutat blogga

har jag inte gjort, även om man kan tro det med tanke på hur få inlägg jag gjort senaste tiden. Nej, jag har helt enkelt inte haft tid på grund av mitt jobb. Idag hann jag ialla fall träffa två före detta kollegor som blivit föräldrar (var och en för sig) och fick lära känna lille charmige Filip 5 månader och gulliga Ellie 1 månad. Den senare slocknade på min arm som ett utblåst ljus, har den effekten på barn. Tur att det inte är samma med vuxna. Tänk om de somnade när jag pratade med dem. Då skulle jag nog fundera en gång extra på min "karma":-)  I går kväll var jag och lyssnade på sex författare som berättade om sina böcker och sitt skrivande. Så otroligt intressant att få höra hur de jobbar och tänker när de skriver en bok. Vill faktiskt läsa alla böckerna som de berättade om.

Skickar med ett kort visdomsord idag, håll tillgodo och trevlig kväll!

6 kommentarer:

  1. Trevlig kväll önskar 3 tanter!

    SvaraRadera
  2. Tänkvärda ord!! i bland räcker inte tiden till!så är det bara...härligt med de små liven ;=) må så got kram Jessica

    SvaraRadera
  3. Ja jobbet inkräktar på bloggandet :)) Beroende på hur det är på mitt jobb och hur långa dagar jag har blir det olika med mina inlägg. Ofta känns det verkligen som att nu orkar jag inte skriva nåt alls men så helt plötsligt poppar orden fram och jag vill skriva. Fast när jag jobbar helg då finns inget kvar till att blogga. Då har förbrukar jag all min energi och kraft på jobbet, oftast.

    Många som kommer till oss börjar efter en stund gäspa där de sitter vid köksbordet. Pratar i massor gör de ändå men de blir trötta. Avslappnade säger de. Hmmm...jag vet inte det ja :))

    Trevlig onsdag!

    Kram Ann-Louise

    SvaraRadera
  4. Förstår precis vad du menar att man inte alltid hinner blogga men det är bara att komma igen när man har en stund över. Ibland hinner man inte ens läsa andras bloggar men de stunder man hinner är det alltid så kul. Återkommer!

    SvaraRadera
  5. Blev lite orolig där... Har själv inte så mycket tid över pga jobbet och andra "måsten" Är aldrig hemma före sju på veckokvällarna så det blir stressigt att hinna med...
    Ha det gott!
    Kram.

    SvaraRadera

tack för din kommentar, hälsar Ulla