måndag 29 oktober 2012

Jag måste ha fattat fel. Hoppas jag.

för jag läste i lokaltidningen att en man som misshandlat sin fru fått vårdnaden om barnen. Anledningen till att domstolen gav honom vårdnaden var att mamman bodde under skyddad identitet, vilket ansågs skada barnen.

Är det korkskallar som dömer? Varför hade kvinnan skyddad identitet. Jo, för att mannen pucklade på henne. Ibland blir jag bara så trött.... Så jag väljer att tro att jag helt missförstått hela artikeln. För jag orkar inte ta in sådana här dumheter.

Någongång måste det bli dags för männen som slår kvinnor (och barn) att skaffa sig så skyddade identiteter så vi aldrig mer behöver se, höra eller möta dem. Och så skyddat att kvinnorna, de utsatta kvinnorna, och deras barn kan och får leva ett helt normalt liv utan rädsla. Det unnar jag dem!! Men för att det ska blli verklighet behöver vi nya lagar och nya som dömer. När får vi det...? När ska mäns våld mot kvinnor, närstående kvinnor, börjas tas på allvar, jag undrar när??!



4 kommentarer:

  1. Håller med dig - vi lever i ett sjukt samhälle! Därför är det så viktigt att vi orkar reagera!!!
    Fast visst blir man trött!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Klart att man blir förbannad. Det tragiska i att män-niskor mår så dåligt eller bara är elaka är en sak och jag är inte klok nog att förklara vad som ligger bakom,men att samhället ska stötta de utsatta kvinnorna är väl fullständigt självklart. Att förvägras att få ha sina barn är ju ett straff så grymt att det knappt går att beskriva.
    Tack för du tar upp väsentligheter.
    Ulf

    SvaraRadera
  3. Ja man får innerligt hoppas att det blivit något fel i artikeln. Det verkar ju helt vansinnigt!!

    SvaraRadera
  4. Ja visst är världen upp och ner! Försöker blanda mina blogginlägg mellan allvar och "flärd/trams". Tack för att ni läser!

    SvaraRadera

tack för din kommentar, hälsar Ulla