söndag 7 oktober 2012

Ett plommonstop

som jag ärvde efter min pappa (eller rättare sagt tog hand om eftersom den var för fint att slänga) har hängt på en krok i hallen tills idag. Kom på att den skulle synas lite bättre om jag gjorde om den till en lampskärm och resultatet blev så här, riktigt läckert eller hur!


Jag är inte så förtjust i prydnadssaker som bara är saker, men om man kan ha bruksföremål på ett sådant sätt att de även blir till prydnad så är jag nöjd. Jag brukar säga att jag inte har så mycket prylar. Då säger min gamla mor -Du har väl många prylar.  Och på sätt och vis har hon rätt. Jag har nog många prylar men de flesta är bruksföremål som hittat sin plats på ett vackert sätt i vårt hem. Det är nog därför inte jag tycker att jag har så många "prylar" :-)

Dagens klokhet står Gandhi för, och jag håller med honom till 100% och hoppas att du också gör det:

5 kommentarer:

  1. Här tyckte jag mycket om ditt sätt att använda saker. Hatten blev ju en härlig lampskärm. Citatet är bra och lite kaxigt.

    SvaraRadera
  2. Kul när saker kommer till användning, snyggt!
    Kram Helen

    SvaraRadera
  3. Vilken bra idé!

    Ja, jag tror jag gör limesaft. Tack :)

    Kram Ann-Louise

    SvaraRadera
  4. Hej! tittar in för att önska dig en fin vecka!kram Jessica

    SvaraRadera
  5. Den lampan var helt i min smak :)

    SvaraRadera

tack för din kommentar, hälsar Ulla