lördag 3 juli 2010

Mina stooora fötter

Jag skrev ju om mitt misslyckade försök att ta bilder på folks fötter. Tanken var att skapa en avslappad bild, men de jag tog blev nog inte så bra om jag ska vara självkritisk. I stället fick mina egna fötter ställa upp som modell (med en annan fotograf förstås) och resultatet blev riktigt bra, döm själva. Det är mina i de rutiga skorna. Som ser minst ut!! Fast det beror enbart på att min kollega sitter närmare kameran än jag, men det känns ändå himla skönt att ha små fötter!

En gång hade jag fått syn på flera jättefina skor i en annons. De fanns upp till storlek 42 och det kändes kul att kunna få välja. Oftast klarar jag mig med 41 men skor verkar ha krympt i storlekarna för ibland måste jag ha 42 och då gäller det först att se utbudet innan man förälskar sig i en modell, för de brukar inte finnas i 42...

Glad i hågen rusade jag dit på middagsrasten. Kollade runt bland alla skor i butiken men inga 42:or. -Så konstigt att alla är slut, tänkte jag och letade upp en expedit.

-Jag hittar inga 42:or, sa jag. -Det har vi inga, svarade hon. -Jamen de stod ju med i annonsen, sa jag. -Fel på annonsen, blev svaret. -Har ni inga skor i 42, undrade jag. -Jo, vi har här borta, sa hon och drog med mig till butikens mörkaste hörn.

Där på hyllan stod rejäla fotriktiga tantskor. -Hmm, det var inte riktigt det jag hade tänkt mig, har ni inga andra modeller, undrade jag. -Nej, svarade hon. Vi har inte så stor efterfrågan på så stora skor. För det är nog så att om man har så stora fötter, så vill man säkert dölja dem. "Ridå".

Jag kunde inte bestämma mig för om jag skulle bli arg eller skratta. Tror faktiskt inte hon tänkte på att hon sa detta till just mig som precis hade frågat efter stora skor. Jag gick ur den butiken och går förstås inte dit igen. De har ju inga "båtar" som jag behöver;-). Jag valde i alla fall att skratta åt henne, för det var så himla dumt. Stora fötter ser ju större ut i fotriktiga skor och mindre ut i skor med höga klackar. De får skylla sig själva att de de inte får sälja, det finns andra butiker i stan som tänker annorlunda.

Här finns bilden på mina stooooora fötter, som sagt - de rutiga. www.veab.se/Fjaerrkyla.aspx (får inte till länken så klipp och klistra om du vill se)

Det brukar vara jag som väljer modeller till våra kampanjer och jag brukar inte ställa upp själv. Och nu har både mina fötter och min överkropp kommit med, tänka sig. Fötterna på webben och resten av kroppen (halva) i ett DR som ska skickas ut till 20 000 kunder. Vem vet, jag kanske blir lika känd som Blondinbella efter detta. Jag är blond. Jag bloggar. Och man skulle kunna kalla mig Ulla-Bella, en del gör faktiskt det. Så nog har jag de rätta förutsättningarna. Måste nog skaffa mig en manager som kan ta hand om alla erbjudanden jag kommer att få. Det är ju modernt med lite mer "mogna" (annat ord för gamla, hahahaha) och inte helt skinny modeller.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

tack för din kommentar, hälsar Ulla