måndag 12 juli 2010

Värmen

gör mig seg. Både i kroppen och i huvudet. Men man får ju inte klaga!
-Tänk på hur kallt det vare i vintras, man ska inte klaga på värmen, säger folk.

Jodå, man får visst klaga. Det kunde vara lite lagom varmt, inte hett. Visst, det var kallt och mycket snö i vintras, men vad har det med denna tryckande värme att göra? Är det risk att det blir lika kallt som i vintras nu, om vi säger minsta negativt om hettan? Ta i trä, peppar peppar och så vidare.

Jag stormtrivdes i vintras, jag gillar kyla, snö och riktig vinter. Ska det ändå vara vinter så är det betydligt bättre än regndis och slask. Jag gillar faktiskt alla årstider, även sommaren, men jag tål inte värmen lika bra numera. Antar att det är därför jag klagar.

Och nej. Jag önskar mig inte kyla och regn. Bara lite, lite svalare. Och att få hem min nyinköpta stora pool så jag kan hoppa i och njuta.

Önska kan man väl få;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

tack för din kommentar, hälsar Ulla