torsdag 29 juli 2010

Pedofiler

få saker kan få mig att må så dåligt som när jag hör om pedofiler. Ingen kan övertyga mig om att det är friska personer som tänder på små barn. Påfallande ofta så betraktas de inte som sinnesjuka, vilket är för mig en gåta. Domarna mot dem som gör sånt här är låga straff och skadestånden riktigt små.

Vad jag vet så har det nog alltid funnits "fula gubbar". Skillnaden mot när jag växte upp och de mest fluktade eller hade påklädda småflickor i sitt knä så ofta de kunde, är att nu är hela internet fyllt av lättillgängliga barnborrbilder. För att inte tala om att numera kan alla för en låg peng åka till Thailand och liknande länder där det är lättare att utnyttja barn. På något sätt tror jag att pedofilerna idag har betydligt lättare att "leva ut sina lustar" vilket gör att de blir fler, värre och farligare.

Av någon, för mig, helt obegriplig anledning är det ganska vanligt att vuxna tjejer (tjejer över 18 å som t ex inte har så stora bröst), kläs ut som småflickor med flätor och knästrumpor på bilder i porrtidningar. För att den som läser tydligen tänder på småflickor. Många tycker säkert att "porr är väl inte så farligt" men den typen av exponering är inte sund! Vilken pappa skulle vilja se sin dotter i en porrtidning? Samma pappa som kanske sitter och runkar framför en bild av en annan avklädd tjej? Hur tänker man då?

Vi måste visa att det här beteende inte är acceptabelt. Hårdare straff mot barnporr. Hårdare straff mot pedofiler.

Jag är emot dödsstraff men jag är inte emot att man skär av både testiklar och övriga vitala delar på de som utnyttjar barn. Jag tror nämligen inte att det hjälper med fängelse för den typen av brott. Man blir inte botad av att låsas in ett par år.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

tack för din kommentar, hälsar Ulla