söndag 25 juli 2010

Sovrums-makeover, eller vad det nu heter..



Regnet det bara öser ner och det har det inte gjort en enda dag på hela min semester (förutom ett åskregn i Ronneby och ett 10 minuters regn i Torekov) vilket är helt otroligt! Så idag, dagen innan det är dags att gå tillbaka till jobbet, får det bli inomhussysslor. Kan nog tänka mig att flytta runt lite möbler och fixa och trixa lite. Garderoberna behöver en utrensning och och sortering. Dammet har lagt sig på bord och hyllor i alla rum under de tre veckor vi har varit lediga, alltså behöver jag damma lite. För städat, det har jag faktiskt inte lagt ner så stor möda på under semestern.

J, min man, målade om i sovrummet igår så där finns lite att fixa till nu. Från att haft en ganska mörkt brun färg så är väggarna nu ljust betonggråa. Det blev riktigt bra, tycker jag som ville ha lite ljusare väggar. Dock inte vita. Är lite småtrött på att allt ska vara vitt. Oavsett vilken tidning man öppnar där det finns inredningsreportage så är det mesta vitt. Vita golv, vita väggar, vitt tak, vita möbler, vita detaljer. Säkert trendigt, men ack så trist!

Hade först tänkt mig ljusrosa väggar, men det blev som sagt grå. Alltså är jag på jakt efter ett ljusrosa överkast i stället. Någon som har tips var man finner ett sådant?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

tack för din kommentar, hälsar Ulla