tisdag 1 maj 2012

"Bonnabränna"

kallas det skämtsamt i våra trakter när det ser ut som man haft en t-shirt på sig när man solat. Vilket jag  gör idag. Suttit i solen stora delar av dagen, utan att egentligen sola Men det räckte. Hade en tunika på mig så nu är jag solbränd i halslinningen och på halva armarna. Plus näsan.

Men det gör inget för det är skönt att det äntligen kommit lite värme. Metrologerna säger att det ska bli kallt igen till den kommande helgen, men de har ju haft fel förr så det hoppas jag att de har denna gången också;-)

I min lilla drivbänk spirar det redan. Små små salladsblad har kommit upp och så kan man skönja de blivande sockerärtsplantorna. Jag har sått alldeles för mycket olika sorters frön i det lilla utrymmet så jag får nog gallra rejält när det börjar växa till sig.

2 kommentarer:

tack för din kommentar, hälsar Ulla