fredag 11 maj 2012

Grön, grönare, grönast

Undrar hur många olika gröna färger naturen egentligen kan bjuda på? Var ute och körde idag, på väg till en utbildning, och åkte denna vidunderligt vackra väg. Nästan bara jag på vägen, det gjorde inte saken sämre. Alla dessa olika gröna nyanser, från det skiraste ljusgröna till granarnas mörkgröna ton. Det var så vackert så jag stannade bilen mitt på vägen -  ja, jag vet att man inte får stanna mitt på landsvägen men jag sa ju att det inte var så många andra bilar på den vägen :-) -  och tog den här bilden genom vindrutan.

Nu stormar det för fullt utanför husknuten, känns som huset hukar sig i vinden. Och jag tror det regnar också. Någon mer än jag som längar efter sol och värme......?

5 kommentarer:

  1. Vilken vacker väg! Förstår att du stannande. Grönt är en av mina favoritfärger. Grönt i alla möjliga nyanser är vackert och naturen har dem alla. Väntar på att det ska börja storma här. Tydligen skulle det komma in oväder i natt. Kommer säkert lite mer snö innan våren tar övertaget.

    Sv; Ja nu har vi haft plusgrader på nätterna också. När noll men dock plus...Det smälter otroligt nu och äntligen börjar vi se ett slut på snön. Trots det har vi fortfarande ca 40 cm snö i hönsgården. Solen når inte fram till alla ställen. Ännu för mycket snö kvar och det känns tröttsamt nu. Men helt underbart vackert med allt vatten som forsar fram :)

    Ann-Louise

    SvaraRadera
  2. Ja visst är naturens färgpalett underbar. Tur att du påminner oss om att se den.
    Ha en skön dag!
    Kram Katha

    SvaraRadera
  3. Det är nu det är allra grönast, jätteintensivt
    med det gröna innan alla blommor kommer.
    Skön känsla där mitt på vägen, det är fint
    och kunna se och njuta av våren. Fast lite varmare
    vill vi ha!
    Trevlig helg
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  4. Så vackert det är nu! Och så trist väder!!! Här regnar det och är kallt. Inget ljummet sommarregn precis:( Ha en fin lördag!
    Kram.

    SvaraRadera
  5. Visst börjar det bli fint nu. Gillar de här vår-gröna färgerna.

    SvaraRadera

tack för din kommentar, hälsar Ulla