torsdag 24 maj 2012

Eurovision

gillar jag inte alls längre. För många bidrag. För mycket falsksång. I en melodi-och sångtävling borde främsta kriterierna för att medverka vara att man har en bra låt och att man KAN sjunga. Loreen lyser som den klaraste stjärnan i det sällskapet. Vacker sång, underbar show och en bra låt! Hoppas hon vinner alltsammans eftersom hon är en värdig vinnare.

Blir beklämd när jag hör rapporter från värdlandet där folk tvingats flytta från hus och hem för att det arenan för festivalen skulle byggas och visas upp för omvärlden. Vill vi verkligen att denna tävling ska kosta det priset, och då menar jag inte i pengar....?

2 kommentarer:

  1. Håller med dig och har just gjort ett inlägg på min blogg om detta.Programmet kommer kanske inte att kunna fortsätta locka publik om kvaliteten inte höjs
    Eller som jag skrev....börjar man bli för gammal för att ha koll?

    SvaraRadera
  2. Sveriges bidrag är bra i år......men inte ska folk behöva flytta för en musiktävling om de inte får det bättre vill säga.....

    SvaraRadera

tack för din kommentar, hälsar Ulla