lördag 12 maj 2012

Hur gör man?

är det någon som vet hur man gör, på ett enkelt sätt (eller på vilket sätt som helst), om man vill spara ner alla sina blogginlägg på ett ställe - alla på en gång? Vill helst inte behöva sitta och kopiera inlägg efter inlägg, men har ingen aning om hur man annars gör. Någon där ute som vet?

Idag har jag varit och köpt nya tomatplantor och en ny paprikaplanta. De andra frös när vi hade minugrader här några nätter. Nu har jag dem på altanen ett tag och hoppas att det snart blir varmare. Jag köpte en rödrandig, en plommontomat (min favoritsort) och svarta (blå?) cocktailtomater. Paprikan ska bli gulorange.

Jag passade även på att köpa en physalisplanta.
Mamma hade en sån på sin balkong förra året och hon fick massor av bär. Tänkte att jag ska testa om den trivs att stå utomhus också.

I eftermiddags var vi och uppvaktade en vän som fyllde år igår. Jag hade köpt en liten handväska till henne, hon brukar inte använda det men hade önskat en. Den går lätt ner i hennes ryggsäck så jag hoppas att hon kommer att ha den istället för att ha plånboken i fickan från och med nu:-). Vi fick jättegott grillat kött med fyra olika såser: pepparot, örter, jordnöt och chipotle. Jättegoda alla fyra, även om den sistnämnda blev min favorit. Jag gillar chili och den här rökta varianten är extra god!


Bilderna är lånade från internet.

1 kommentar:

  1. Lycka till med ditt odlande och ha en fin söndag idag!
    Kram 3 Tanter.

    SvaraRadera

tack för din kommentar, hälsar Ulla