torsdag 3 maj 2012

"Isbrytare"

först tack till er som bidragit med svar i mitt förra inlägg:-). Uppskattas mycket! Ni som läst men inte kommenterat - hoppas ni ser några bra sidor hos mig änså, fniss...

Så vidare till min isbrytare. Skulle behöva tips på aktiviteter man kan ha när ett gäng människor som inte känner varandra så väl träffas och ska lära känna varandra lite bättre - någon som bryter isen. Tänker mig något mer kreativt än bara berätta om sig själv eller vad man jobbar med, men inga fysiska aktiviteter.
Har slut på mina egna ideér och tar tacksamt emot tips från alla som vill!

Igår och idag har jag och mina två kollegor ägnat åt att handla och skruva och packa upp. Vi håller nämligen på att inreda vårt nya kontor. Igår var vi på Ikea och köpte massor av allt man behöver - från köksstolar, mattor, bestick, glas, kaffekoppar, tidskriftssamlare, lampor, papperskorgar med mera. Hur vi fick in allt i kollegans bil är för mig fortfarande en obgriplig gåta. Visserligen hade vi inte en millimeter att röra oss på där vi satt bland allt pick och pack, men ändå... Idag har vi skruvat och satt ihop saker. Och köpt städgrejeor och vattenkokare och dammsugare. (vi ska själva städa). Sen var jag och min ena kollega på ett kvällsmöte ca 30 mil hemifrån. Vi tåg tåget tur och retur. Funkar hur bra som helst, även om besöket inte blev så långt. I vårt jobb ingår många resor och då oftast på kvällstid. Åker helst tåg om tiderna passar, vilket det inte alltid göra.

Imorgon ska vi göra klart resten på kontoret och sen ska vi ta en invigningsfika i lugn och ro i vår fina fikahörna. Beacuse we worth it:-)

4 kommentarer:

  1. Hej Ulla, jag har två förslag till isbrytare, om det passar eller inte i sammanhanget kan bara du avgöra.
    1. be alla ta med sig ett foto på sig själv som barn. Placera ut dem på ett bord och så får alla gissa vem som är vem.
    2. Be alla lämna in nåt de har gjort som är extraordinärt/spektakulärt/som ingen annan vet om denna person. Sätt sedan ihop en "tipsrunda". Tex; en som har träffat en celebritet, en som har åkt fast för polisen, en som har bestigit ett berg, etc mfl. Sedan gör man en "tipsrunda/frågesport på papper", dvs man skriver frågan (t.ex)- vem av dessa tre personer har "träffat NN". man får välja på person 1,2 eller X. Gör ett antal frgor och blanda hejvilt mellan de inblandande.

    SvaraRadera
  2. Såg att du fått jättebra tips här ovan. Jättesvårt med sådana, oftast är det ju något fysiskt.
    Jag har en grej med gåtor hemma, men det är ju svårt att skriva ner allt.
    hoppas ni får trevligt!
    Kram
    Marie

    SvaraRadera

tack för din kommentar, hälsar Ulla