söndag 27 maj 2012

Lite möbler på verandan

mamma och jag åkte till Ikea idag för att jag dels skulle köpa lite möbler till glasverandan och dels köpa en stol till henne i mors-dagspresent.

Av någon anledning lyckades vi ha likadana tunikor på oss idag, så det var vi förstås tvungna att föreviga:


Igår kväll satt maken och jag bänkade tillsammans med äldsta dottern och hennes barn och kollade när Loreen vann!  Så spännande och så välförtjänt seger tycker jag.
Innan det började så spelade Asta och ena barnbarnet dataspel:-)

Frukosten imorse avnjöts i glasverandan.

Vi har köpt en gammal kyrkbänk på loppis. Den är ca 3 meter lång och rymmer 8 - 10 personer. Vi ska måla den vit innan vi flyttar in den. Jag köpte flera små bord så kan man lätt komma ut om man så önskar om man sitter inträngd i mitten av soffan:-)

Stolar och bord inköpta på Ikea
 Innan soffan är klar så får det vara möblerat med vanliga stolar.


Långa soffan

 Har även köpt detta fina "blombord" som jag tänker ha som arbetsbänk ute på verandan. Perfekt om man vill skära sallad, fixa jordgubbar eller varför inte sätta ut en platta och koka nypotatisen.

Det ska byggas en liten balkong på övervåningen och sen ska det vita på glasverandan målas brunt precis som huset. Bara fönstren ska vara vita.


Visst är det vackert med alla syrener som blommar nu:-)

4 kommentarer:

  1. Vad roligt att ni hade lika tunikor :) Och er hund spelar dataspel också. En väldigt begåvad hund och under full koncentration ser jag :))

    Trevlig ny vecka!

    Ann-Louise

    SvaraRadera
  2. Er veranda kommer att bli så härlig att ni kommer att längta dit hela vinterhalvåret tror jag! Ser sååå mysigt ut! Ska bli kul att få se kyrkbänken på plats.
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Oj, vad fint det blir......så roligt för er, önskar er många glädjestunder på verandan framöver.

    SvaraRadera
  4. Vilken smart lösning med småbord! Kommer att bli jättefint med långbänken där!! Det håller på att bli väderomslag här nu och värmen är på väg bort. Jag hoppas på regn också för det behövs verkligen!
    Nu blir det tid att vistas inomhus och fixa lite.
    Kanske tid för er att måla en lång kyrkbänk också då?
    Ha det gott:)

    SvaraRadera

tack för din kommentar, hälsar Ulla