måndag 21 maj 2012

Ett fritt jobb

har jag nu. Chefen sitter i Stockholm och styr inte över min vardag. Däremot har vi riktlinjer för vad vi ska åstadkomma. Men det är upp till mig och mina två kollegor att fundera ut hur. Det är både bra och lite jobbigt eftersom man får ta ett stort ansvar och försöka hitta rätt sätt att jobba. Men det är också utmaningen. Att bygga upp något nytt och få det att fungera till allas (?) belåtenhet är det som är så spännande. Kittlande.

Fortfarande har jag massor att lära mig. Både om verksamheten jag jag jobbar inom och hur jobbet ska utföras. Just nu håller vi mest på och samlar in en massa fakta från olika delar av verksamheten i vår region. Denna ska vi sen sammanställa för att göra en verksamhetsplan för de kommande åren.

Det blir många resor och många nya människor man möter. De flesta är otroligt positiva till det vi ska göra och delar med sig av sina erfarenheter och synpunkter på ett konstruktivt sätt. Roligt att lära sig nya saker och lära känna nya personer. Utvecklande.

Nu är vi nästan klara med inredningen av vårt nyrenoverade kontor. Vi väntar bara på att luftkonditioneringen ska börja fungera......inte kul när det är så varmt som nu och man inte får in någon frisk luft. Vi har bara ett enda öppnignsbart fönster och det är i vårt kök. Där kan vi ju inte sitta och häcka hela dagen:-)

Imorgon levereras äntligen vår skrivare. Ni kan inte ana vad man kan sakna att inte ha en skrivare tillgänglig. Det är massor av saker man vill ha ut på papper just då...å andra sidan blir det ju väldigt miljövänligt så här. Alltid något gott alltså.

Har suttit ute på glasverandan sedan jag kom hem från jobbet vid 19-tiden, ljuvliga sommarvärme!

3 kommentarer:

  1. Om vi hade en glasveranda hade jag bosatt mig där...Och tagit mig en lur lite då och då också :)

    Verkar som ett stimulerande jobb. Bra att få använda hjärnan till något roligt och lärorikt :)

    Kram Ann-Louise

    SvaraRadera
  2. Låter som ett spännande och lärorikt arbete:) Hoppas bara att ni får igång luftknditioneringen snart innan ni förgås:) Jag har legat i hammocken nu ikväll med en filt över mig och tittat upp på himlen och lyssnat till fåglarna som fortfarande kvittrade klockan 22.
    Kram:)

    SvaraRadera
  3. Duuu, så himla vacker er veranda är! Va du måste längta till att få inreda! Förstår att du sitter där mycket! Kram

    SvaraRadera

tack för din kommentar, hälsar Ulla