torsdag 10 maj 2012

Nytt jobb, nya intryck

en sak är säker, att byta jobb är ingen vilokur. Det är 10000 nya saker att lära sig även om man har erfarenhet sedan tidigare av olika jobb. Det är nya kollegor på olika håll, det är nya datasystem som man ska logga in i och lära sig hitta i, det är mängder av e-post som väller in och som man inte inte riktigt vet vad man ska göra med eller var man ska spara dem så man hittar dem igen. Det är arbete med att inreda ett nytt kontor och skruva ihop möbler, städa, packa upp, fixa och dona. Det är många resor, framför allt på kvällstid. Nya människor och nya intryck. Det är en ny branch och ett lite annorlunda jobb. Det är en helt ny organisation där egentligen inga speciella rutiner är fastställda utan det är vi själva som skapar dem nu.

Men så stimulerande för hjärnan! Så roligt att tänka nytt och annorlunda och bryta gamla mönster. Inte en enda minut har jag saknat min gamla arbetsplats.

Idag har jag haft en hel dag inne på kontoret. Det har inte hänt tidigare under mina snart tre veckor på det nya jobbet. Vilken lyx. När jag och min kollega gick ut för att köpa "hämtmat" till lunch och ta med tillbaka till kontoret så passade vi på att köpa färska jordgubbar av en man som står precis utanför vårt kontor. Han säljer många olika sorters frukt och bär i sitt lilla torgstånd. Vilken lyx att bara gå ut och köpa!

Jordgubbarna smakade jättegott, vi tog dem som fruktstund istället för fika i eftermiddags:-)


2 kommentarer:

  1. Köpte de första svenska gubbarna i dag<skall avnjutas i morgon med min goda vän!kram Jessica

    SvaraRadera
  2. Man brukar bli trött av att byta arbetsplats....

    SvaraRadera

tack för din kommentar, hälsar Ulla