söndag 20 maj 2012

Sommardag

idag har sommaren kommit. Varmt och skönt. Lagom vind. Perfekt sommarväder. Shorts och linne hela dagen. Jag har röjt upp lite runt omkring i trädgården och placerat ut trädgårdsmöbler i väntan på att allt ska bli klart på glasverandan. Där kan jag inte ställa några möbler än för det är mer som ska målas. Dock har jag två bord med blommor och kryddväxter där.

Vårt hus målas också om nu och därför har jag flyttat ut de rosa möblerna, som också behöver målas ;-), ut på gräsmattan under den stora lönnen. Det spirar och gror i min lilla drivbänk, barnbarnen skördade de första små salladsbladen idag. Bra, för det behöver gallras om inte lådan ska spricka...Har även planterat sparrisen vi köpte på Öland. Hoppas den trivs i vårt land. Grillat korv och flintastek till kvällsmat. Maten smakar godare om man äter den utomhus, så är det bara.




5 kommentarer:

  1. Jättefina sommarbilder! Så mysigt ni ser ut att bo! Och glasverandan, den blir ju helt underbart fin! Vi har också haft en kanonfin sommarsöndag och ätit alla mål ute precis som ni:)
    Kram.

    SvaraRadera
  2. ja vi har förmånen att bo en en underbar liten by. Med kort och hästar i hagarna omkring oss.

    SvaraRadera
  3. Vad spännande med egen sparris!

    SvaraRadera
  4. Det var en underbar dag igår och även idag :) vi önskar en trevlig vecka och vilken härlig header du fått till, 3 tanter

    SvaraRadera
  5. Vad fint ni kommer att få det.....jag har inte hunnit börja med min altan ännu.....

    SvaraRadera

tack för din kommentar, hälsar Ulla