söndag 21 augusti 2011

Biverkningar

man ska inte läsa bipacksedlar för mediciner har jag kommit på. Känner man sig inte sjuk innan så blir man det när man läst igenom all text om vilka biverkningar man kan få. Det är inte lite!! Påminner om listorna över alla sjukdomar som man förr sa att visa växter kunde bota. Allt från mjäll, halsont till böldpest. Ungefär så långa är listorna med biverkningar.....Man får helt enkelt lita på att läkaren som skriver ut medicinen känner till vad det innebär och låta det vara så.

Har börjat kolla runt lite på nätet angående min sköldkörtelsjukdom. Jag har tagit medicin i ca 10 år, men egentligen känner jag mig inte så mycket bättre än innan, även om mina värden numera ligger där de ska. Var hos en homeopat som bestämt hävdar att det inte räcker med den vanliga medicinen som läkare skriver ut, utan rekommenderar att man tar extra tillskott av mineraler varje dag, vilket jag nu gör. Men inte ens det kan få igång min tröga kropp. Jag har fortfarande många av de symptom som man får när man har sjukdomen och de vill jag bli av med!!

Läste nyss en artikel som handlar om ett naturligt hormon som bara visssa läkare, som har licens, får skriva ut, Armour Thyroid. Finns inte i Sverige utan den måste rekvireras hit. Är sugen på att prova, men vet inte vilka läkare som har licens.

I artikeln berättade en kvinna om att hon även lagt om sin kost och detta + det naturliga hormonet hade gjort att hon nu mår bra igen. Hon hade till och med kunnat sluta medicinera efter ett par år. Så bra!

Det är nämligen så att jag måste ta den medicinen jag tar nu, annars är sjukdomen dödlig. Visst är det  fantastiskt om det finns en medicin som faktiskt hjälper så bra att man till och med kan sluta ta den efter ett tag:-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

tack för din kommentar, hälsar Ulla