onsdag 31 augusti 2011

I Oslo

är i Oslo för några dagars studiebesök tillsammans med ett gäng branschkollegor. Åkte tåg till en grannstad och där blev jag upphämtad av en i gruppen. Vi åkte vidare i hans bil till Göteborg där vi hämtade ytterligare en kollega.


Resan var lång men gick bra trots en hel del vägombyggnader. Men nästan framme i Oslo började det strula till sig. Nya vägar och tunnlar gjorde att GPS:en inte hängde med och vi körde fel. Om och om igen. Tror jag sett hela Oslo nerifrån underjorden. Som vi åkte i dessa tunnlar. Tror det tog en timme innan vi hittade hotellet. Där satt resten av gänget och väntade sedan ett par timmar och var superhungriga. Och vi också förstås.

Småstressade checkade vi in, och jag kom till mitt rum - bara för att inse att där kunde jag inte bo eftersom det låg en (ganska) "inpyrd" heltäckningsmatta på golvet. Ner igen och fick ett nytt rum. Äntligen kunde vi gå iväg och få oss en bit mat.

Det var gott men när jag ätit hälften så var det en kycklingbit som var röd. Jag bad dem att ta ut den, hon erbjöd mig en ny portion men jag sa att det räcker att de steker på den. Det tog en stund och så kom hon ut med en helt ny tallrik full med mat. Vilken service. Tyvärr orkade jag inte äta upp varken allt eller hälften eftersom jag redan ätit ganska mycket från den första portionen, men jag uppskattar verkligen deras ansträngning. Jag tog som vanligt täten i att bryta upp när vi ätit klart - men ganska många följde i alla fall med tillbaka till hotellet så jag slapp gå ensam genom Oslos gator så här sent:-)

2 kommentarer:

  1. Hjälp, jag hade blivit så stressad om min GPS inte hängde med, den är min räddning som oftast. Håller med dig att man blir så glad när det är god service, det är vi ju inte riktigt vana med. Ibland undrar man varför vissa människor har serviceyrken.

    SvaraRadera
  2. ja, det kan man verkligen undra. Men det finns många fina undantag också

    SvaraRadera

tack för din kommentar, hälsar Ulla