torsdag 4 augusti 2011

Inte som jag tänkte mig......;-)

Thai massage har jag inte provat tidigare men när vi var i Torekov så fanns det en massör där. Jag bokade tid och förväntade mig en lugn och avslappnande massage av en liten mild person med mjuka händer som lugnt masserade min trötta och värkbrutna kropp. Ha!

Tjejen som mötte mig i dörren var jättevacker och liten till växten. Så långt stämde det. Jag ombads ta på mig kläder - ett par vida byxor och en rymlig t-shirt. Redan där kändes det lite annorlunda. Hon bad mig lägga mig på magen på en bred säng. Jag la mig tillrätta och tänkte:

-Så skönt det ska bli.

Då hoppade den lilla människan upp PÅ mig och började tänja och dra i min kropp med hjälp av händer, underarmar och fötter. Det blev ett 50 minuter långt stretchingpass. Att en sådan liten person kan vara så stark?!

Inte en enda led eller del i min kropp kom undan. Ibland undrade jag om delen satt kvar efteråt, men det gjorde den. Det gjorde inte ont, men det kändes ändå. Har sällan känt mig så avslappnad efter en massage som då. Jag som har problem med en höft och ett ben sedan en ganska lång tid tillbaka som gör att jag får ont när jag suttit eller stått länge klarade hela BAO-konserten utan problem. Dagen efter hade jag inte heller ont. Effekten satt i ungefär 1,5 dygn.

Ska definitivt prova den här typen av massage flera gånger. Den som är intresserad av att veta mer kan läsa i länken här.
http://www.thaimassageguiden.se/

1 kommentar:

  1. Hahaha. Såg bilden framför mig o fick ett gott skratt. Det är ingen mild behandling men det gör gott.

    SvaraRadera

tack för din kommentar, hälsar Ulla