lördag 6 augusti 2011

Toalett-skit

har som sagt jobbat igår och idag på stadsfesten. Det fanns inga Baja-major inom synhåll i den stora parken. Inte någon annanstans i stan heller vad jag kunde se. Dåligt dåligt! Så alla som besökt oss inklusive vi själva och de andra utställarna har varit hänvisade till toaletten i den stora kyrkan bredvid parken. Jättefin toa, men där finns endast en. Så man har fått stå i kö, för inte klarar man sig 8 timmar utan att kissa, eller hur.

Det som förundrar mig är hur folk skräpar ner. Man får gå helt gratis på en fin toa med varmvatten, tvål och pappershandukar. Där finns en stor papperskorg. Hur kan det då komma sig att det ligger papper över hela golvet? Att det är blött runt hela toastolen (hoppas innerligt att det bara är vatten så att det inte var kiss...).

Hur är det ställt med oss svenskar, vill vi verkligen gå på så skitiga toaletter som vi själva medverkar till att skapa? Varför är det så svårt att vara aktsam och försöka lämna det lika fint som när man kom? För min del är det jätteviktigt att toaletter jag besöker känns fräscha, om inte så får jag ens tor dos bacillskräck....uuuurrrrrk:-(

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

tack för din kommentar, hälsar Ulla