onsdag 17 augusti 2011

Grattis till magen

hälsar jag till Victoria och Daniel. Så skönt det måste kännas att kunna gå ut nu efter tillkännagivandet - utan att alla glor på magen för att spekulera om hon är gravid eller ej. Finns magen där eller finns den inte där? Spekulationer, fantasier. Media är makalösa när det gäller att spekulera. Den sortens vardag skulle jag aldrig vilja ha. I dubbel bemärkelse. Jag vill inte vara Victoria och jag vill inte vara skandalpress, på tok för mycket "hyena" och för lite empati i det sistnämnda "yrket".

Hoppas att det går bra för kronprinsessparet och att det blir ett friskt och välskapt barn. Den glädjen unnar jag dem!

2 kommentarer:

  1. Att få barn är alltid stort. Håller med om att det måste vara jobbigt att vara gravid med den övervakningen. Och en viss typ av media går alldeles för långt - men tyvärr är det ju för att det finns en efterfrågan av människor som vill läsa om detta. Genom att köpa dessa tidningar bidrar vi ju till denna extrema journalistik.

    SvaraRadera
  2. håller med dig om att man bidrar genom att köpa. Men å andra sidan så hade inte tidningarna behövt bli så extrema tycker jag. De borde ha någon slags moral.

    SvaraRadera

tack för din kommentar, hälsar Ulla