måndag 8 augusti 2011

Jag drömde i natt att pappa ringde till mig

även i drömmen visste jag att han är död. Blev ändå inte alls förvånad när jag hörde hans röst, bara glad. Han skulle bara kolla läget, tror jag. Sen ringde telefonen igen och någon annan svarade, som såg chockad ut och sa att samtalet var till mig. Det var pappa igen som ville säga en sak till mig. En peppande sak. Jag blev inte förvånad då heller.

Den som svarade, jag minns faktiskt inte vem det var, visste också att pappa är död och undrade hur han kunde ringa mig. Jag konstaterade bara att det är väl ett bra sätt att ha kontakt, jag kanske är ett medium som har min kanal öppen via telefon:-)

Så konstigt att man kan minnas en röst så väl, fast man inte hört den på flera månader!

Sitter här och skriver och snörvlar och snyftar lite. Det känns det både lite sorgligt och samtidigt rätt lugnt.  För jag tror att han hörde av sig till mig via drömmen för att berätta att han har det bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

tack för din kommentar, hälsar Ulla