tisdag 7 september 2010

Heineken shoes...

Har precis tillbringat fyra dagar i Amsterdam. Hade en halv dag ledigt och då gällde det att bestämma sig för om man skulle satsa tiden på att shoppa eller turista. Jag valde det senare och gick på blomstermarknaden för att kolla in cannabisen som såldes där. Köpte inget så klart men förundras över hur holländarna kan välja att kalla det "soft drugs" och sälja det på en vanlig torgmarknad.

Sen tog tog jag en tur med en kanalbåt typ "hop on hop off", eller snarare två turer eftersom jag bytte båt. Den första hade en ung "tuff" chaufför som sa att han hade fel på guidebandet och spelade hårdrock istället. Har absolut inget emot hårdrock men i det sammanhanget hade jag hellre velat veta lite mer om de olika platserna vi åkte förbi. Det är liksom det som är meningen med en "guidad tur". Men det var trots allt skönt att sväva fram på vattnet, vilket jag också sa till en i mitt resesällskap. Jag hann bara avsluta meningen innan det kom ett förfärligt brak och vi tumlade om i båten. Cahufförskrället hade kört in i en av bropelarna som vi passerade. Han flinade bara helt glatt och hoppade ner under däck. Kom upp igen och ryckte på axlarna och körde vidare. Vi valde att hoppa av vid nästa stopp....Det var inte hål i båten men den var ordentligt skrapad i sidan. Vi tog nästa båt och där var det både guidening och en stadig gammal kapten.

När vi kom tillbaka så hade affärerna redan stängt. Så det enda jag handlade på resan var mina superläckra Heineken skor som jag köpte i Heinekens egen butik. Jag köpte till och med Heineken-skosnören:-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

tack för din kommentar, hälsar Ulla