måndag 27 september 2010

Hur kan det

komma sig att vissa människor alltid klarar sig undan trots att de manipulerar, ljuger och håller undan fakta för att skydda sig själva? Som lyckas smutskasta någon annan och övertyga om att det är "sanningen". Varför ser ingen mönstret?

Jag blir lika förundrad varje gång jag möter detta och undrar fortfarande vad det är som jag inte lärt mig eftersom det händer igen.

Hur mår man egentligen innerst inne när man är en sådan person, mår man bra? Alla människor gör fel ibland, självklart jag också. Tänk att inte någon gång kunna se sina egna misstag utan istället manipulera omvärlden att tro att det är fel på alla andra, är det sunt undrar jag?

Men, som någon klok person lär ha sagt: "en sjöman ber inte om medvind, han lär sig segla" , och det är väl den här typen av händelser och utmaningar som får en att utvecklas som människa. Trallala:-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

tack för din kommentar, hälsar Ulla