onsdag 15 september 2010

Restaurang med attityd

Har varit i Malmö under två dagar för att testa ett datasystem som vår leverantör utvecklar. De hade bokat bord igår kväll på en, som de sa, "innovativ" restaurang. Vi som var där kände en spänd förväntan. Vad innebär innovativ? Läskig mat? Lite mat? Expriment?

Strax innan halv 7 var jag och mina kollegor där, först på plats. Stället såg inte mycket ut världen från utsidan och låg på en bakgata eller jag kanske ska säga sidogata.

Så steg vi in och möttes av en jättebardisk/kök i mitten av lokalen och en härligt inbjudande atmosfär. En servitör dök upp direkt och hälsade oss välkomna. Jag gick till "damernas" längst ner i lokalen och på vägen dit blev jag verkligen "sedd" av alla som jobbade där. Kockarna i köket, serveringspersonalen. Alla nickade och hälsade och fick mig att känna mig välkommen och utvald.

När alla var samlade och hade satt oss dök "vår" servitör upp. En otroligt vacker kille med androgynt utseende. Frisyr som en mohikan-indian ungefär. Attityd, men inte kaxig. Uppmärksam och charmig. Snabb och kunnig. Jag blev lite småkär;-) - fast jag tror inte att tjejer var hans första val.

Hela stället var en upplevelse. Förrätten var riktigt god, middagen sådär eftersom jag varken gillar anklår eller linser. Men det gjorde inget för jag fick med mig atmosfär och en känsla av välbehag därifrån.

Som tur var slapp jag äta deras specialitet, som tydligen ska vara inälvsmat. Det gillar jag inte. Fast vem vet, det kanske ha slunkit ner det också och jag hade varit lika nöjd ändå. Service, arbetsglädje, yrkesstolthet och attityd (en bra sådan) kan uträtta underverk.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

tack för din kommentar, hälsar Ulla