måndag 11 oktober 2010

Bonde söker fru

varför byter inte TV4 tema snart? Brandman söker fru? Bagare söker fru? Kontorist söker fru? Snabbköpskassörska söker fru?

Förmodlingen för att bönder inte är så vanliga längre och att de verkar ha fått någon slags "töntstämpel" som lockar tittare. Varför har man annars ändrat på reglerna? Från början valdes de som fick mest brev ut att vara med. Men nu väljer TV4 själva ut vilka som ska delta, gärna de som verkar lite speciella. Allt för att få "bra" TV antar jag.

Där kommer programledar-Linda klivandes i stora gummistövlar, fast det är vackert väder och ingen gegga alls. Jag bor på landet, jag har i princip aldrig gummistövlar på mig. Varför har hon såna? Inte trampar hon i några koblajor heller. Återigen så anar jag den där "landsbygdsromantiken" med töntvarning på.

Nej, fram för lite nya friska tag. Ge oss några vältränade brandmän att kolla på - nu har bönderna gjort sitt för ett tag;-)

1 kommentar:

  1. Brandman söker fru skulle jag söka till på direkten! Och Polis söker fru!
    Ska vi pitcha till TV4? Haha!

    SvaraRadera

tack för din kommentar, hälsar Ulla