torsdag 28 oktober 2010

Onödig valfrihet....?

var med en god vän som smakråd ikväll. Hon skulle välja nya glasögonbågar och kunde inte bestämma sig vad hon ville ha. (ska bli spännande att se vilket par hon väljer - vi hade inte riktigt samma smak - min är djärvare än hennes:-)

I alla fall kom jag på att jag skulle fråga hon som jobbade där hur jag ska göra för att få mina glasögon riktigt rena. De är behandlade mot reflexer och allt vad det är och jag har svårt att putsa dem så de blir bra.

Fick tipset att köpa en riktigt bra microfiberduk. Hon provputsade mina glasögon så jag själv skulle märka skillnaden. Självklart ville jag ha en sån.

-Vilken sort, undrade hon.
-Vilken är bäst, svarade jag.
-Alla är lika bra, blev svaret.
-Vad skiljer dem åt då?
-Ja, här har du en grå, här en röd, här en rosa, och så en grön, och en vit.....

Milda makter, jag ska ju bara putsa glasögonen vad spelar färgen för roll, tänkte jag och fick beslutskramp. Kom på en bra lösning och frågade:
-Om de är lika bra så tar jag den billigaste förstås.

-Då är det den här, sa hon. Vill du ha en grön eller rosa?

Suck.

Ibland känner jag att det finns lite för många val och blir lite "val-trött".

PS. jag tog en grön. DS

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

tack för din kommentar, hälsar Ulla