lördag 9 oktober 2010

För 30 år sedan....

...nästan exakt (om ett par timmar) födde jag vår yngsta dotter. Barnmorskan ville att jag skulle åka hem igen, jag skulle ju inte föda förrän den 22 oktober enligt beräkningarna. Så hon muttrade mest åt mig. Värkarna stannade av och jag skulle sova kvar över natten. Den sura barnmorskan gick av sitt pass vid 24-tiden, och då satte mina värkar igång igen och kl 1.16 var vår L född. Antar att det inte var meningen att dotter L skulle födas i närvaron av en bitter tant:-)

30 år är en svindlande tid om man tänker framåt. Men inte om man tänker bakåt. Då undrar man hur tiden kunnat gå så fort! Och ändå känns det så länge sedan barnen var små. Tid är något märkligt.

Vi var bjudna på kalas idag tillsammans med storasyster och hennes familj och L:s svärföräldrar. Fick fläskfilé i kantarellsås och tryffeltårta till efterrätt. Mmmmm så gott!!! Jag hade lagt ner lite tid på att slå in paketet från oss. Dotter L älskar nämligen paket. Ju fler desto bättre. Idag blev det bara ett enda paket, men ett stort. Tror att hon var nöjd ändå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

tack för din kommentar, hälsar Ulla