onsdag 6 oktober 2010

Hundbiten

satt och höll i ett märgben som hunden tuggade och bet i. Hon gillar när man håller det åt henne för då får hon ett ordentligt tag. Hade nog suttit så i 10 minuter när hon missade. En hörnhand rakt in i mitt pekpinger precis i nagelkanten. Oj vad det blödde och vad ont det gjorde.

Ringde 1177 för att få tips hur jag skulle göra. Sköterskan där tyckte absolut att en läkare skulle kolla på mitt finger. Så hon kontaktade jourläkarcentralen 2 mil härifrån medan jag väntade. Kom tillbaka i luren och sa att om jag slängde mig i bilen och åkte direkt dit skulle ta ta emot mig. Mottagningen stänger kl 21 och jag hade ca 30 minuter på mig från det jag la på luren. Så jag sa "gasa" till maken som tog mig på orden:-)

Kom in några minuter innan de stängde, togs emot av en jättetrevlig sköterska som visade in mig på ett rum. Läkaren kom inom några minuter, kollade på fingret och sa att jag måste ha antibiotika. Sa till mig att jag skulle sätta mig i väntrummet för de måste hämta medicinen från infektionskliniken på lasarettet. Hann precis kolla på början av "Berg flyttar in" när en annan sköterska kom men en lite påse med tabletter för ikväll och imorgon bitti, och så kunde jag åka hem igen. Inom en timme från jag ringde var jag tillbaka hemma. Vilken otrolig service och inte en enda sur min för att de fick stanna kvar lite längre på grund av mig. Riktigt bra, tycker jag.

Nu får det blir handskar på i fortsättning när jag ska agera "benhållare".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

tack för din kommentar, hälsar Ulla