tisdag 5 oktober 2010

Fisförnäma tjejer

Var på utbildning igår. Framför mig satt ett par tjejer, troligen i 30 års åldern. De tillhörde den där gruppen som ska kommentera allt vad läraren och alla andra säger. Utan att egentligen tillföra särskilt mycket. De tog, kort sagt, väldigt stor plats.

Hamnde vid samma bord som dem under lunchen. De ställde en fråga till mig och när jag svarade så tittade de på varann med minen "så korkat" och svarade med lite högdragen röst. Det kändes verkligen att de hade satt sig någon meter upp ovanför oss andra. Mig spelar det ingen roll eftersom jag troligen inte kommer att ha någon relation till dem i framtiden.

Men när jag anmäler mig till en kurs eller utbildning så gör jag det för att lära mig något. De här två var säkert drottningarna på sitt jobb och jag vet ärligt talat inte varför de var där. Tror inte de lärde sig särskilt mycket för de hade redan med sig sina åsikter och synpunkter om hur det ska vara. Och de tillförde inte oss andra särskilt mycket heller.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

tack för din kommentar, hälsar Ulla