fredag 22 oktober 2010

Halka

i måndags morse föll jag som en fura, gatan var som en såpad lian. Glashal. Benen försvann under mig och jag landade först på axeln och sedan på baken med en smäll. Omtumlad insåg jag till min stora glädje att jag inte var skadad, bara lite öm.

Förra året ramlade min vän G på samma sätt, hon bröt axeln.

Igår halkade min vän K på väg till jobbet och bröt det stora benet i handleden. Mot ishalka är man hjälplös, och man har bara tur eller otur hur det går när det händer. Ska man skaffa broddar till alla skor och alltid ha dem på? Det vore bra om någon kunde uppfinna fjärrstyrda broddar som man kan fälla ut utomhus och som man fäller in när man ex vis går in i en butik. Då skulle man kunna ha broddar jämt. Om de vore inbyggda med automatik i alla vinterskor skulle det vara ännu bättre. Tänk vad sjukvården skulle spara gips;-) Och folk skulle slippa lidandet att ha brutna delar i kroppen på grund av halka.

3 kommentarer:

  1. Jag kör med "broddade" skor jag. IceBug, funkar kalas och de är varma som tusan :)

    SvaraRadera
  2. Jag köpte mina på AddNature.com
    Här kan du se återförsäljare i Sverige
    http://www.icebug.se/Map.aspx?m=96&amid=115
    Kanske är bra att prova innan man köper via nätet :)

    SvaraRadera

tack för din kommentar, hälsar Ulla